Az utóbbi javításnál egyszerre több dolog is tisztítva és cserélve lett. A DPF tisztítás és a turbó vezérlő mágnesszelep (rozsdás volt a belseje, szorult is és a membrán is be volt keményedve) cseréjével alacsony fordulaton jócskán jött vissza nyomaték sokkal erősebbnek érződött, de a magas fordulaton meglévő púp mellé alacsony fordulaton is jött egy. Valami még nem stimmelt. A turbó vezérlőn három gumicső van, az egyik a vákuumdobról jön, a másik turbóhoz megy, ezek rendben voltak. A harmadik a motor mögött van és rajta lóg egy pici műanyag házas szivacs szűrő. Amikor a mágnes szelep elengedi a vákuumot, akkor ezen a szűrőn keresztül kapja meg a legköri nyomást a turbó geometriát állító vákuumdob. De ha ez a szűrő el van tömődve, akkor a turbó geometria se úgy lessz állítva, ahogy a motorvezérlő szeretné.
Itt van az eltömődött szűrő:
Egy szétvágott benzinszűrőre cseréltem le:
Ezzel kisimult a nyomatékgörbe felsőrésze. Már csak azt kell megkeresni, hogy miért esik be 2500-nál...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése