2021. szeptember 2., csütörtök

Víz befecskendezés teljesítmény mérés

Kezdjük ott, hogy amikor megvettem az autót 87,9Le és 183,6Nm volt, és elég csúnya nyomaték görbével (lassan indult meg, és tele volt hullámmal), ez 21Le-vel és 56Nm-rel kevesebb mint a gyár által megadott adat.

A javítások után egyre erősebb lett és ahhoz képest, vízbefecskendezéssel mêg erősebbnek érződött a motor (olyan mértékben, ami mérésnél is a hibahatárnál nagyobb eltérést kell mutasson). Elvittem hát teljesítmény mérésre:
Először vízbefecskendezés nélkül mértük le. 2500-nál van a nyomaték görbén egy beesés aminek az okát még érdemes kinyomozni, mert nem csak ott hanem a görbék további részére is negatív hatással van.

Így 107,5Le és 229.2Nm lett az eredmény, ami nem a legjobb, de legalább közel van a gyári értékekhez (109Le és 240Nm).

Akkor jöhet a vizes mérés. Aki mérte, nem várt sokat tőle, meg is lepődött az eredményen, én tudtam, hogy jobb lesz, de én is kevesebbre számítottam:
122Le és 254,6Nm ami 14,5Le-vel és 25,3Nm-rel több mint víz nélkül! És még egy pozitívum: a nyomaték görbe nem csak magasabban fut, de sokkal szebb is lett. 2500-nál már nincs beesés, "csak" megtorpan. 
A vizes (vastag vonal) és a víz nélküli (vékony vonal) mérés egy diagrammon:
Ja és ha normálisan közlekedek, akkor a fogyasztás sem vészes. Ez a mai átlag kisvárosi araszolással 100km/h-ás M0-val és fővárosi dugóval, 2x25km:
Jó lesz ez, maradhat... ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése