2021. szeptember 9., csütörtök

A tömítettség jó barátja a turbónyomásnak...

Legutóbbi nyomaték görbe így nézett ki (vízbefecskendezés nélkül)
A görbén 2500-nál lévő beesés gyorsításkor is érezhető volt Torque appal vizsgálva látszik is az oka. A turbónyomás kicsit túl lő a kelletén és utána nagyon visszaesik.
2.4bar egy kicsit sok, viszont az 1.8bar ahova visszaesik az már elég kevés és onnan már nehezen mászik vissza 2...2.2bar nyomásra. De miért van a csúcs és hol megy el a nyomás.
Az intercooler utáni cső gumigyűrűje el volt szakadva, azt már cseréltem:
Találtam szivárgást közvetlenül a tubóra csatlakozó műanyag csőnél. Oda új O gyűrűt vettem:
Jó lett, itt már nem fúj ki. Erre a fojtószelepház és a műanyag szívócsonk közötti rövid gumicső adta meg magát. Ezen korábban már láttam repedést, de akkor még nem eresztett.
Nyomásnak engedett:
Szerencsére már készültem a cseréjére, csak nagyobb átmérőjű bilincs kellett a vastagabb szilikon csőhöz amit méretre vágtam:
A turbó geometria állító rész is át lett nézve, meg lett tisztogatva. Most már nem megy el a nyomás és a mély visszaesés is kisebb hullámra mérséklődött:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése