2021. július 18., vasárnap

Volvo C30 első hangszóró upgrade

Az autókban a gyári hangrendszerek a mérhetetlen spórolás áldozatául esenek. Kevés kivétel van, de azok is rettentően túlárazottak. Mi a megoldás, ha azt szeretnénk, hogy az elmosott, vagy éppen túl harsány magas és a bántóan túltolt erölködő mélyek helyett tisztán szóló zenét szeretnénk? Elsőként cseréljük ki az első hangszóró készletet. A Volvo C30 High Performance Sound magas sugárzói egész tűrhető minőségűek, de a mélyközepek felejthetőek. Cseréjükre a Hertz Cento CK 165 L készletet választottam.

Először az ajtópanelt kellett leszedni:
Youtube-on vannak hasznos videók: https://youtu.be/niqaMLKsF5E

Utána a gyári hangszórót kellett kiszedni (három popszegecset kell ehhez elfúrni):
A régi és az új mélyközép egymás mellett:
Az új mélyközéphez kiemelő keret is kell. Lehet MDF lemezből is faragni, de most  a könnyebb megoldást választottam, műanyag előregyártott keretet vettem. Ezt szereltem a gyári hangszóró helyére és természetesen bitumenlapokkal ki is szigeteltem az ajtót a mélyközép mögött.
A mélyközepet beszereltem és bekötöttem a hangváltókat.
Jöhetnek a magas sugárzók. A gyári és a Hertz egymás mellett.
A Hertz a gyári magassugárzó a helyén.
A kárpitokat visszarakva olyan mintha minden gyári lenne, de a hangja sokat változott. Szépen tisztán szóló magas, kiegyensúlyozott mélyek. Jöhet a hátsó készlet. Arra Hertz C 165 L-t szántam magassugárzó nélkül, de ha lesz hely, akkor  Audison AP8 prima megy oda, hogy a mélyeket kicsit megtámogassuk...

Így néz ki a kész mű:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése