2021. július 29., csütörtök

Volvo C30 1.6d teljesítmény csökkenés

Az rendben van, hogy az 1.6HDI motor nem a legsportosabb hajtómű, de az autómban a társaihoz képest is lustábbnak tűnt. El is vittem teljesítmény mérésre. Sajnos lehangoló eredményeket produkált:
A gyári 109Le helyett 88Le és a 240Nm helyett 184Nm.
21Le és 56Nm hiánya már erősen megérezhető kategória. El is kezdtem megkeresni az elszabadult ménest...
A hiba oka lehet elkoszolódott és nyitva maradt EGR szelep. Hát megtisztogattam (kormos volt, de nem volt letapadva), természetesen nem lett jobb. Aztán volt egy szakadt töltőlevegő cső, meg egy nem tömítő tömítés turbó után, ahol a turbónyomás elszökhetett, tömítés és turbó cső cserélve lett.
Turbó cső végén a szakadt gumigyűrű:
Próbaúton egy hangos pukkanással tudatta a turbó, hogy az új csövet nem azeretné a helyén látni. Méggyengébben, kicsit füstösen hazaevickéltem. Az új csőben lévő műanyag könyök átmérője kb 1mm-re nagyobb volt mint az előző. Így hiába lett a gumigyűrűn szorosra húzva a bilincs, nem fogta eléggé a cső csatlakozást és a nyomás letolta a csővet és kifordult a gumigyűrű. Az új gumicsővel, az új gumi gyűrűvel és a régi műanyag könyökkel összeraktam egy használható csövet ami nem ereszt nyomást és a helyén is marad...
A könyök:
Érzésre kicsit jobb lett, de a mérésnél nem látszott a számokon.
Keressük tovább a lovakat...
Leszedtem a szívócsonkról az EGR csövét és bekukucskáltam. Ez fogadott:
Áramlás szempontjából nem előnyös ennyi koksz lerakódás. Jó, akkor elszántam magam, hogy szétszedem és megtisztogatom. A szétszedéshez ez a videó nyújtott segítséget:

Akkor kezdjünk neki:
Amint a kezembe került a szívócsonk szomorúbb kép fogadott mint vártam:
Volt olyan szívócsatorna ahol kevesebb mint felére csökkent a keresztmetszet. Azt hiszem jöhet a tisztítás...

2 megjegyzés:

  1. Szia! Milyen évjáratú az autó és mennyit mutatott a km-órája, amikor elvégezted ezeket a javításokat?

    VálaszTörlés