2022. október 28., péntek

Hall elemes kézifék Fanatec CSP V3-hoz

Fanatec CSP V3 pedálhoz lehet kéziféket is csatlakoztatni, de ehhez nem feltétlenül csak a gyári Fanatec kézifék a megoldás.
Én egy USB-s Hall elemes kézifék mellett döntöttem. Itt már nincs rajta a hall elemes Arduino-s USB illesztő:

Innen rendeltem:

Kellett hozzá még egy hall elemes erősítő:

Meg egy mágnes olyan amilyen a CSL pedálnál is használtam:
https://4utem.blogspot.com/2022/01/csl-elite-gazpedal-hall-szenzorosra.html

RJ12-es aljzat:

Kellett még egy RJ12-RJ12 6 eres kábel (amit a Fanatec pedálhoz adtak), meg egy TicTac-os doboz és egy pc ventillátor hosszabító kábel amivel a hall elemet kihosszabítottam.

Hosszas keresgélés után itt találtam rá a kézifék bekötéséhez szükséges RJ12-es csatlakozó lábkiosztására:

Neki is láttam az átalakításnak. Először az RJ12-es aljzatot forrasztottam be egy próba panelre, majd méregetés próbálgatás után hozzácsatlakoztattam az erősítőt:
Amikor ez megvolt, leteszteltem, hogy egyáltalán működik-e. Itt még nem lineáris a jel és még nyikorog a kézifék, de végleges állapot elérése után fog kenést kapni:

A hall elem és a mágnes a helyén:
Erősítő bedobozolva:
A kézifék felszerelve a helyére:
Működés közben a helyén:




2 megjegyzés:

  1. Hi, I'm from Poland and excuse my language. First nice to see man with similar needs. I've same base, gear box (but red 😋) and similar items (shakers info my pedals - they broke like yours but thanks to you now I know why - not flat surface was a reason. But with T-LCM.
    I've 2 questions. What size (in mm) is your gear indicator? I've got mine in 65mm but i want bigger. I saw 80mm, did you had this one?
    Second: is possible to connect your diy 'fanatec' handbrake to base without fanatec pedals? As I mentioned I have Thrustmaster T-LCM. CU. Hope you can answer
    -
    Regards Tom

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sorry for the late answer... I have the 65mm one too. I think that it can be connected to the base directly, because the original also works with the base. I will need it soon to try it out, because I'll replace my pedals to non Fanatec one..

      Törlés