2022. január 19., szerda

CSL Elite gázpedál hall szenzorosra alakítás

A Fanatec CSL Elite pedál készlet loadcelles fékkel bőven elegendő szimulátorozáshoz. Persze vannak finomabb szerkezetek, csoda mechanikával, de amit kell azt tudja ez is. Egy hátránya van, a potméteres gáz és kuplung pedál. Amíg nincs baja, addig nem is hátrány, de mégiscsak egy mechanikus szerkezetről van szó. A mozgástól a poti kopik, koszolódik, fogaskerekek is kopnak (holtjáték), a kopástól és a kosztól kontakt hibás lesz, a pedálok által szolgáltatott jel meg ugrálni fog, 20..30..40%-ot, vagy akár többet is. Ahol finoman kellene a gázt adagolni, ott ez nem fér bele. Drágább pedáloknál hall elemes érzékelő van és a pedálra szerelt mágnes közelítését érzékeli. Ennek az az előnye, hogy nincs mechanikus része, nehezebben megy tönkre. Egy év alatt az enyém is eljutott a kontakthibáig. Persze lehetne kontakt spray-vel szórakozni, vagy keresni hasonló potit és kicserélni, vagy várni a gyári csere darabra, de a legjobb a hall elemesre alakítás lenne. Utána is néztem, voltak jó és kevésbé jó megvásárolható megoldások, persze kicsit túlárazva. Végül rátaláltam erre:
Ebben se tetszett, hogy a poti helyére egy az egyben lett bekötve a hall szenzor ezért egy kicsit tovább gondoltam.
Végül ezek kellettek az átalakításhoz:
- hall elem plusz erősítő
- neodymium mágnes
- 3d nyomtatott konzol a hall elemhez
- PC ventillátor toldó kábel (vagy bármilyen 3 eres kábel)
Kiszedtem a gyári potit (a vezetékére még szükségem lesz):
Egy 10kOhmos 270 fokos:
A hall elemes modulból kiforrasztottam a hall elemet és a vetillátor hosszabbító kábellel meghosszabbítottam: 
A 3d nyomtatott konzolra kifúrtam a hall elem lábainak a lyukakat:
Ráforrasztottam a hosszabbítót:
Már csak a helyére kell rakni:
Persze nem lehetett átfűzni a pedálon, széforrasztás, befűzés összeforrasztás újból:
Ott van a helyén a hall elem:
A mágnest ragasztó pisztollyal ragaszottam a pedálhoz:
A kuplung pedál helyére dugtam a tesztelés idejére:
Jól működik:



Tapasztalatok:
Nem mindegy milyen mágnest, hova, és milyen polaritással ragasztunk fel, az erősítőn is kell állítgatni, de össze lehet hozni, hogy lineáris legyen a pedál jele, a poti kábelével vigyázni kell, az enyémnél a piros volt a negatív, fehér a pozitív táp, a zöld pedig a kimenet.

Hall elem erősítővel:

A mágnes ami végül bejött:





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése