2022. január 30., vasárnap

Simhub szél szimulátor

A Simhub tud menetszelet is szimulálni, csak egy ventillátor meg egy Arduino (meg motorshield, ha nem PWM ventilátort használunk) kell hozzá. Hogy jó-e/kell-e, vagy sem mindenki döntse el magának. Mivel a rezgető motorokhoz volt Arduino és motorshieldem is, adott volt hogy az otthon kallódó sima és PWM ventilátorokkal teszteljem, hogy szeretnék-e menetszelet szimulálni. Gyorsan össze is dobtam ezt:
 
Az első tapasztalatok pozitívak voltak. Nem is az élmény volt a legjobb, hanem az, hogy egy 40 perces verseny alatt nem izzadtam le. A ventilátorokkal kapcsolatosan meg az derült ki, hogy PWM kell a jó szabályozhatósághoz, illetve magas légszállítás is kell, hogy érezni lehessen, hogy fúj.
Ezeket a ventillátorokat vettem meg (rácsot is kaptak) : https://www.pcx.hu/arctic-acfan00159a-bionix-p140-sz-rke-rendszer-h-t-12-48-h-gar--856785
fel is lehet fűzni őket, így elég egy kimenet az Arduinon és egy hosszabbító kábel:
A rezgető motorokat és most már a ventilátorokat meghajtó Arduino:
Kipróbáltam a ventilátorokat:


a ventilátorokat a műszerfalam kétoldára függesztettem fel és ragasztó pisztollyal rögzítettem:
Ilyen lett a végeredmény:
És ilyen működés közben:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése