2023. szeptember 27., szerda

Dashboard & Wind sim V3

Az előző műszerfalam BMW E36-os műszeregység köré épült. Több problémám is volt vele: aránylag nagy és nehéz volt, magából a műszeregységből szinte csak a fordulatszámmérőt néztem és azt is csak ritkán (főleg rajtnál), a legtöbbet használt VoCore kijelző bal oldalra került, szinte csak perifériásan láttam rá, a ventillátorokugyan nagyok és csendesek voltak, de fújhattak volna erősebben is, a buttonboxnak, meg nem maradt hely. Eldöntöttem, hogy megépítem a 3. verziómat. Elkezdtem gyűjteni hozzá az alkatrészeket. Hosszas keresgélés után kiválasztott ventillátorok (vigyázni kell velük, mert a boltok/árúösszehasonlító oldalak a légszállítást sokszor tévesen adják meg m3/h értékét CFM-ként szerepeltetik, ami több mint másfélszeres értéket ad a valósnál, szóval érdemes a gyártó honlapján is leellenőrizni), gégecső a tuning boltból, és 2mm vastag szénszálas műanyag lemez:
Gombok, kijelzők, led sorok/mátrixok és arduino uno-k egy része már megvolt, másik részét pótoltam:
Elkezdtem tervezgetni az elhelyezést:
Minden berajzolva jöhet a fúrás, faragás:
Fúrni még csakcsak, de vágni már nem volt egyszerű:
Az elkészült szénszálas lemez:
Felpróbáltam a helyére (mögötte a V2-es műszer):
Az összes alkatrész:
Beragasztottam a helyére a 7 szegmenses kijelzőket és a 2x16-os LCD-t:
Bekerült középre a 7 collos VoCore is:
A gombokat, kapcsolókat, encoder-eket becsavaroztam:
Hátulról még bekötés előtt:
A VoCore így is működőképes:
Elkezdtem a nyomógombok bekötését a GeriSoft buttonbox modulra:
A LED csíkok végét simára csiszoltam és pillanatragasztóval összeragasztottam:
Az átvezetéseket összeforrasztva felfűztem a ledeket:
Be és kivezetésekre szalagkábel utána mehet a helyére:
A LEDEK a helyükön, felfűzve beforrasztva, két ventillátor megkapta a 3d nyomtatott szűkítőt a gégecsőhöz:
Elsőször egy arduino uno-val próbálkoztam, de időzítőből kifogyott és csak az egyik ventillátort tudta vezérelni. Minden bekötve (még egy arduino uno hiányzik):
A gégecsőhöz kapott bilincs tartófüleit ráhajlítottam az Atesz váz zártszevényére és gyorskötözővel rögzítettem (elég stabilan fogja):
Minden felszerelve a helyén:
Hátulról működés közben (a második arduino uno is beüzemelve):
A csövezés (a kiömlők balkonláda tartó lemezekre lettek felfogatva, pont odaillettek):
és mégegyszer, működés közben így néz ki:
Mentem egy kör Raceroom-mal és Simhub-bal felvettem. Ez a replay:

Az alkatrész lista:
A VoCore kijelző, a doboza és a buttonbox-ról leírás:
Gerisoft buttonbox modul:
VoCore kijelző:
Szénszálas lap 2mm 400x250:
Aránylag erős, de hangos Noctua ventillátor:
Gégecső:
Szűkítő a ventillátorra:
Lamináris áramlás légterelő:
LED mátrrix és LED sor:
4x20-as LCD (mondjuk pont 2x16-osat tettem be mert csak az fért el nekem):
4x7 szegmenses kijelző:
Arduino Uno:
12V-os adapter (táp a ventillátoroknak):
Stepdown DC-DC táp a LED-ekhez és kijelzőkhöz (5V-ra állítva):

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése