Varadero FB csoportban kérdezte valaki, hogy jó-e még a lánca és a lánckereke. Le akartam fényképezni, hogy milyen az ami még jó, de hamar kiderült, hogy nekem is csereközelire kopott a lánckerék és ennek megfelelően megnyúlt a lánc is.
A cápafogasra kopott első lánckerék és a láncvezető műanyag megmaradt kb. 60%-a.
Itt talán jobban látszik, hogy mennyire kopott el a lánckerék. Nem, nem néztem el a méretet, 16-os helyett direkt lett 14-es első lánckerék. Ezzel ugyan csökken a végsebesség elvileg, de akár nőhet is, ha a legnagyobb fokozatban egyébként nem tud "leforogni" a motor, mert nem tudja a légellenállást legyőzni, kisebb áttétellel meg tovább bírhat gyorsítani, de ez pont nem érdekes, mert eddig se próbáltam, hogy mennyivel tudna menni és ezután se lesz rá szükségem, viszont a gyorsulás meg jobb lesz és a legfontosabb, hogy kis sebességnél jobban kezelhető lesz.
Kerék kiszedve és a lánc is megbontva (sajnos a láncolajzó házi gyártmányú csepegtetője széttört, ahelyett újat kellett gyártanom, de azt majd külön posztban):
Megjött a műanyag láncvezető, fele annyiba került, mint a lánc és a lánckerekek együtt (plusz egy alkatrész):
Lánckerékmenesztő tárcsa megkapta az új csapágyat. Beütéshez jól jön a régi csapágy, mint célszerszám:
Új szimmering is a helyén (két tőcsavar kijött, azok vissza lettek csavarozva, kis menetrögzítőt is kaptak):Csapágyak kiütése, a célszerszám egy Skoda 120L szelephimba tengely (ez ugye minden háztartásban előfordul):
A hátsó kerékcsapágy készletben nem volt ide való O gyűrű, ilyet is vennem kellett (plusz három alkatrész):
A lánc is a helyén, a kisebb első lánckerék miatt két szemmel le kellett rövidíteni, itt méggyorskötöző a patent szem:
Nittelő szerszám híján a láncbontó szerszám átalkításával próbáltam, de 5,5mm-nél nem tudtam jobban szétfeszíteni (5.4mm-ről indultunk), jött az egyszerűbb megoldás: egy pontozó, egy kalapács és egy törött nyelű nagysamu támasztéknak. Ezzel már meg is lett a kívánt érték (5.7mm és 6mm között kell legyen ennél a láncnál)
Láncvezető a helyén, mehet vissza a fedél:
Fedél a helyén, na a felrakáskor derült ki, hogy a kuplung bowden szálainak 80%-a el van szakadva...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése