De milyen előnyei vannak a vízbefecskendezésnek?
Például ezek:
- Beszívott levegő hűtése.
- Motor belső hűtése.
- Kopogásos égésre való hajlamot csökkenti (lehet kompressziót, turbó nyomást nővelni, benzinesnél nagyobb előgyújtást, alacsonyabb oktánszámú benzint használni)
- Csökken a kipufogógáz hőmérséklet.
- Kompresszió növelő hatása van
- Ezek mellett a károsanyag kibocsájtás is csökken.
A hűvösebb beszívott levegő és a kompresszió növelő hatása a teljesítményre is pozitív hatással van. Na de mennyire? Érezhető és mérhető mértékben. Az előző autóm 1.9DID motorja teljesítmény mérő padon, mérés közben az intercooler után 5ml víz befecskendezésével 7Le-vel és 15Nm-rel tudott többet teljesíteni.
Turbó dízelnél hova fecskendezzük be a vizet?
A turbó elött nem jó, mert a turbó lapátjai szépen elfogynak, ha nagy sebességgel vízcseppeket kell darabolniuk. Intercooler elött se jó, mert csökkenti a hatékonyságát. Viszont az intercooler után a visszahűtött levegőt tovább tudja hűteni. De akkor nagy nyomás kell a befecskendezéshez, nem elég egy ejtő tartály, vagy egy ablakmosó szivattyú. Így a kész rendszerek közül vállasztottam egy (a többi gyártóhoz képest) olcsót de szimpatikust.
Ami előnye ennek, hogy a metanol nem árt neki, így tiszta metanollal, vagy metanol-víz keverékkel is lehet üzemeltetni.
A metanolnak van előnye és hátránya is. Teljesítményt lehet vele növelni, fagyálló, viszont erősen gyúlékony és nyagyon mérgező...
A beszereléssel kapcsolatosan több probléma volt ami miatt pár kpromisszumos megoldás született.
A majdnem 5 literes tartály a telített motortérben nem fért el. Az utastérben se volt neki hely. Maradt a csomagtartó... A pótkereket nem akartam kivenni, a csomagtartó oldalán nem fért el úgy hogy a pótkerék tartó fedele is felnyitható maradjon. Ráadásul a nagnyomású szivattú is a tartály közelébe kell kerüljön, lehetőség szerint kicsit lejjebb, ha nem akarok még egy alacsony nyomású szivattyút is közbeiktatni.
Hova kerüljenek:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése