Eddigi autóimnál ahol kisebb (néha kicsit nagyobb) átalakítással megoldható volt, ott a légszűrőház bemenete "ram air" megoldásra lett átalakítva. A friss hűvös külső levegő egyrészt azonos térfogat mellett több oxigént tartalmaz, mint a motortérben lévő meleg levegő, másrészt hűtésnekbse rossz, a harmadik előnye a menetszél torló nyomása segíti a hengerek feltöltését. Ha csak pozitív hatása van, akkor miért nem ilyenre gyártanak minden autót? Mert lehet negatív hatása is: erős esőzés él, vízbe hajtásnál, a levegő helyett nagyobb mennyiségű víz is a szívó rendszerbe kerülhet. A folyadék meg összenyomhatatlan... Aki hallott már "vízütés"-ről az tudja mi lesz ilyenkor, aki meg nem annak érdemes megnézni ezeket a képeket a vízütéses motorok hajtórúdjairól: https://www.google.com/search?q=hydro+locked+engine
Szóval nem veszélytelen a dolog...
Eddig csak szívó benzin motoroknál használtam. Pl.: 120-as Škoda: http://users.atw.hu/rwdtuning/index.php?option=com_easygallery&task=category&cid=67&Itemid=27
vagy 2.9 V6 Scorpio, meg Alfa Romeo 156 1.8TS: https://alfaamore.hu/blog/4946
Eljött az ideje, hogy turbo dízelnél is kipróbáljam. Ugyan amikor már pörög a turbó, akkor sok hatása nincs a torló nyomásnak, de menet közben alacsony fordulatról gyorsításkor tud segíteni a turbónak is, hogy gyorsabban felépüljön a turbó nyomás.
Bekukkantottam a C30-as hűtőtácsa mögé: a duda fölött lévő beömlő nyílás természetesen menetiránynak háttal a hűtő felé nézett, ami természetesen nekem nem felelt meg...
Ez egy felforrósított spaklival lementszettem a helyéről. Amíg nem sikerült ragasztót venni, addíg így közlekedtem. Majd a ragasztó beszerzése után a levágott beömlőt fordítva, menetiránnyal szemben ragasztottam vissza. Ilyenkor jól jönnek a szívócsonk tisztítás közben elfogyasztott citromos sörök dobozai:
Mehet vissza a dísz rács. Holnap indul a teszt üzem...
Update: jó ez, így marad... ;)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése